اگر به دنبال شغل پخش تراکت تبلیغاتی و بروشور در کرج هستید، چندین راه برای پیدا کردن این نوع شغل وجود دارد. این کار میتواند هم بهعنوان یک شغل پارهوقت و هم بهعنوان یک فرصت شغلی کوتاهمدت برای کسانی که به دنبال درآمد اضافی هستند، مناسب باشد. در اینجا چند روش برای یافتن این شغل در کرج آورده شده است:
با استفاده از این روشها میتوانید بهراحتی شغل پخش تراکت و بروشور تبلیغاتی را در کرج پیدا کنید.
پخش تراکت تبلیغاتی و بروشور یکی از شیوه های رایج برای تبلیغ و معرفی محصولات شما می باشد. افراد بسیاری از این روش برای توسعه و پیشرفت کار خود استفاده می کنند. مخصوصاً در نمایشگاه های مختلف در دانشگاه ها مغازه ها و بیشتر شرکت های تجاری از چاپ و پخش تراکت استفاده می کنند و اتفاقاً نتیجه بسیار قابل قبولی نیز به همراه دارد.
یکی از شیوه های بسیار خوب در تبلیغات و بازاریابی، پخش و توزیع تراکت،بروشور و کارت ویزیت با محتوای بهینه و مناسب می باشد. البته این به تنهایی کافی نیست. شما علاوه بر این که یک محتوای مناسب برای تراکت،بروشور و کارت ویزیت هایتان انتخاب می کنید، باید مخاطبان خود را بشناسید.
۱- مراحل تهیه و پخش صحیح تراکت و کارت ویزیت تبلیغاتی و بروشور
مضمون ای که بعد از طراحی تراکت تبلیغاتی و بروشور و چاپ آن مورد توجه است. چگونگی پخش صحیح آن همراه با برنامهی از قبل مشخص شده است. منظور از برنامه ریزی، بررسی مورد های مهمی است مثل روز و زمان پخش،مکان پخش ونوع توزیع می باشد
مواردی همچون شناسایی بازارهای هدف، مکان و راه های صحیح پخش تراکت متناسب با نوع کسب و کار. بودن یک جدول زمان بندی شده جهت پخش تراکت ها به صورت همیشگی نکته ی تاثیر گزار خواهد بود
۲- شناخت مخاطبین هدف مورد نظر برای پخش تراکت،کارت ویزیت تبلیغاتی و بروشور
در مراحل آشنایی کامل مخاطبین مورد نظر می بایست مواردی همچون رده سنی و جنسیت مخاطبین را در هردو مورد تهیه و توزیع درست تراکت مورد نظر قرار بگیرد. در این صورت دقت لازم در رابطه با استفاده از توناژ رنگی صحیح، تصاویر و مطالب درج شده در تراکت تبلیغاتی و بروشور و همچنین مکان مناسب پخش آن ایجاد میگردد.
۳- مکان و زمان مناسب پخش تراکت تبلیغاتی و بروشور
پخش تراکت تبلیغات و بروشور در زمان و مکان نامناسب میتواند به راحتی منجر به هدر رفتن آن گردد. برای داشتن نتیجه ی مطلوبمان بهتر است که در ابتدا زمان و محل متناسب با نوع کسب و کار با توجه به حضور افرادی که می توانند به مشتری های واقعی تبدیل شوند را به درستی بررسی کرد.
۴- راه های مختلف پخش تراکت و بروشور
تراکت تبلیغات و بروشور به صورت معمول با چندین روش متفاوت پخش و توزیع میگردند.
– پخش تراکت تبلیغات و بروشور بین عموم مردم در معابر و نمایشگاهها،دانشگاه ها
– چسباندن تراکت تبلیغات و بروشور در معابر، درب منازل و مغازهها
– پخش تراکت تبلیغات و بروشور به روش خودرو به خودرو
– پخش تراکت تبلیغات و بروشور در سازمان های تجاری و شرکتها
۵- شیفتگی مخاطبین با کلمات برجسته و واضح
طراحی و ظاهری تراکت تبلیغاتی و بروشور میتواند در نگاه اول مورد توجه قرار گیرد نوع کلمات و چگونگی استفاده از آنها نیز به همان اندازه مهم و تاثیرگذار خواهد بود.
به عنوان مثال استفاده از کلمه شما به سرعت این حس را برای مخاطب به وجود می آورد. که به طور مستقیم با او صحبت میکنید. در این حالت افراد بیشتر جلب توجه شده و منتظر شنیدن کلام پایانی شما در رابطه با سود و منفعت حاصل از استفاده از محصول و خدمات درج شده در تراکت تبلیغاتی خواهند بود.
۶- اهمیت احضار و عنوان اصلی تراکت و بروشور
تراکت و بروشورها نسخهی بزرگ تر کارت ویزیت نبوده و هدف دیگری را با خود به همراه دارند.
این که در ابتدای تراکت و بروشور خود از چه عنوان و تیتری استفاده میشود در بازاریابی بسیار تعیینکننده خواهد بود.
گاهی موقع یک جمله مناسب در عنوان میتواند چنان تاثیری در تبلیغات داشته باشد که مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کند. این جمله ها نقش همان فراخوان و دعوت مشتریان به عمل (خرید) را وفای بهعهد میکنند.
۷- متمرکز شدن بیشتر بر روی مشتری برای تبلیغ تراکت تبلیغاتی و بروشور هایمان
هنگامی که مبحث بازاریابی و تبلیغات از طریق پخش تراکت و بروشور مطرح میشود، از موضوع اطلاع رسانی اولیه بیشتر شده.
کفایت کردن به گسترده شدن محصولات و خدمات و بروزرسانی آنها در توزیع بازاریابی نتیجهی جالبی نخواهد داشت چون آنچه برای مشتریان میتواند در این بخش مهم باشد میزان اهمیتی است که یک شرکت تجاری برای آن ها مهم است. به عبارتی نیازها و مسائل مخاطبین شما موضوعی است که باید در الویت تجارت قرار بگیرد.
۸- تخفیف، کلمه ی جادویی در تراکت و بروشور
کلمه ی تخفیف، از کلمات شگفت انگیز و جذابی است که در هر اماکنی به ثبت می رسد، چشمها را به خود جلب کرده و به احتمال بسیار زیاد مشتریان را به سمت مورد نظرتان میکشد.
قرار دادن عناوین تخفیف، تخفیف استثنایی، حراج و …. با فونت چشمگیر و در بخش مناسب از تراکت و بروشور از جمله مواردی است که تراکت را در دستان مخاطبین تا لحظات زیادی ماندگار می کند.
۹- اهمیت دادن به ترکیب رنگ، فونت و تصاویر های متناسب با کسب و کار در چاپ تراکت تبلیعاتی
مورد توجه قرار دادن مشتری برای تبلیغات و کارت ویزیت خود اینگونه تبلیغات بسیار با اهمیت است؛ پس باید از هر ترفندی برای برآوده شدن این کار استفاده کرد.
در تجارت، صنایع کاری مختلفی وجود دارد که هر کدام، تصاویر مناسب و توناژ رنگی با معنی را قبول میکند.
رنگی های که در طراحی تراکت و بروشور استفاده می شود و به نوعی بازتابکننده کسبوکار خواهد بود. در برخی موارد، نوع تجارت این اجازه را به صاحب کسبوکار میدهد تا تراکت خود را از حالت ساده و معمولی خارج کرده و با افزودن تصاویر به متن ها، آن را فوق العاده کند.
۱۰- اهمیت دادن به گرماژ، جنس و روکش مناسب تراکت تبلیغاتی
جنس کاغذی که برای تراکت تبلیغاتی،کارت ویزیت وبروشور استفاده میگردد در نوع گلاسه و تحریر است. وزن استاندارد گرماژ آن نیز بین ۸۰ تا ۳۰۰ گرم در بازار روا است. برای محفوظ ماندن بیشتر تراکت تبلیغاتی و بروشور نیز میتوان از روکش مناسب همچون سلفون مات، سلفون مخملی و سلفون براق استفاده کرد. و تراکت تبلیغاتی و بروشور هایمان محافظت بیشتری داشته باشد.
۱۱- کاربرد ویژه صفحهی خالی پشت تراکت
در همه حالت ها تراکت تبلیغاتی و بروشورها به صورت یک رو چاپ می شوند؛ بلاخص آن هایی که جهت چسباندن بر روی سطوح مختلف به چاپ می رسند. در مراحل اول شاید به نظر برسد که چاپ تراکت به صورت یک رو ارزان تر باشد اما در عمل با کمی تفکر خواهیم دید که تراکت دو طرفه، قدرت تبلیغاتی را دو برابر افزایش خواهد داد. به معنای دیگر با داشتن یک تراکت و بروشور دو طرفه ضمن برخورداری از فضای بیشتر تبلیغاتی، میتوان هزینهی کمتری نسبت به چاپ دو سری تراکت و بروشور یک رو پرداخت کرد.
استفاده از تراکت تبلیغاتی مانند کارت پستال یا پوسترهای کوچک، روشی کم هزینه برای بازاریابی، تبلیغات یا برقراری ارتباط با عموم مردم است. تراکت های تبلیغاتی ممکن است توسط افراد، شرکتها یا سازمانهای غیرانتفاعی یا دولتی مورد استفاده قرار بگیرند.
چند اهداف استفاده از تراکت تبلیغاتی و بروشور:
۱:تبلیغ برای کنسرت موسیقی، جشنواره یا گردهمایی سیاسی یا اجتماعی.
۲:تبلیغ تجارتی که بر اساس فروش کالا پابرجا است، به عنوان مثال سوپرمارکتهای بزرگ، یا تجارتی که بر پایهی خدمات است، به عنوان مثال رستوران،کافی شاپ ها،بانک ها و…
۳:جابجاشدن پیام های سیاسی، اجتماعی یا مذهبی که قادر است بخشی از کمپینی سیاسی برای نامزد انتخاباتی جهت راضی نگه داشتن مردم باشد.
۴:استخدام برای شرکتها یا سازمانها و اماکن دولتی
۱:پخش شدن بین مردم در خیابانها
۲:ارسال به درب خانهها از طریق پُست
۳:انداختن به داخل از میان درب خانهها
۴:قرار دادن در زیر برفپاککن ماشینها
۵:پخش کردن بین مردم در نمایشگاه یا مراسم های خاصی اعم از جشن ها،عزاداری ها و…
۶:چسباندن بر روی دیوارها روی زمین و…
چند موارد مهمی که در تراکت تبلیغاتی و بروشور باید در نظر گرفت:
۱:در طراحی و پخش تراکت تبلیغاتی و بروشور محتوا اهمیت فوق العادهای دارد
۲:در تولید محتوای تراکت تبلیغاتی و بروشور جلب توجه کنید
۳:استفاده نکردن از تصاویر بهتر از به کار بُردن تصاویر بد است
۴:در تولید محتوای تراکت تبلیغاتی و بروشور دلیلی برای اقدام و عمل به مخاطب بدهید
۵:چندبار متن را خوانده و آزمایش کنید