انواع کاغذ و چاپ

بروشور چیست؟

بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی کالا و خدمات می‌باشد که از طرف تولید کننده به مشتری برای معرفی دقیق تر کالا ارائه می‌گردد.

چند نکته ای که باید قبل از آغاز طراحی بروشور مدنظر داشت:

۱) موضوع یا هدف این بروشور چیست؟

۲) مخاطب کیست؟ اگر بیش از یک مخاطب وجود دارد شاید بخواهید که چند بروشور طراحی کنید.

۳) مشتری چگونه از این محصول یا خدمات استفاده خواهد کرد؟

۴) چه اطلاعاتی در متن باید لحاظ شود ؟

۵) چه کسی متن آگهی را خواهد نوشت؟

۶) پیام بروشور چیست؟

۷) برای ارائه پیام ، میزان اطلاعاتی که باید در متن جای گیرد و مخاطب کدام قطعی از همه مناسبتر است.

۸) آیا می خواهید برای جذاب تر کردن جلد بروشور از تصویر استفاده کنید یا می خواهید از یک عنوان مشکی و چشمگیر استفاده کنید.

وقتی یک بروشور طراحی را طراحی می کنید، جامعیت و سادگی کلیدهای اصلی طرح موفق شماست. عنوانهای اصلی و عناوین فرعی باید در آگهی منسجم و یکپارچه باشند و باید در قیاس با متن آگهی متمایز باشند. اگر شامل محصولات مختلفی است بهتر است که شکل محصولات با هم همخوانی داشته باشند.

ویژگی های بروشور

بسیاری از ویژگی های بروشور، مشابه تراکت است؛ با این تفاوت که بروشورها همواره به صورت دورو چاپ می شوند. بروشورها بر خلاف تراکت، دارای تا خوردگی هایی هستند و صفحات جداگانه ای برای گنجاندن محتواها، ایجاد می کنند. تاخوردگی بروشورها انواع مختلفی دارد. بروشورها می توانند دارای صفحات متعددی باشند که به یکدیگر متصل شده اند. به بروشوهای ساده و کوچک، پمفلت نیز گفته می شود.

برخلاف تراکت ها که اندازه های استانداردی دارند، بروشورها را می توان در هر اندازه ای چاپ کرد. بروشورها، روی کاغذهای ضخیم تری چاپ می شوند تا دوام و ماندگاری طولانی تری داشته باشند. بروشورها به صورت تمام رنگی چاپ می شوند و برای براق شدن آن ها، از پوشش هایی مانند چاپ UV استفاده می شود.

قیمت چاپ بروشور، بیشتر از تراکت است و سازمان ها برای چاپ آن بیشتر هزینه می کنند؛ زیرا بروشور ابزاری است که سازمان ها از طریق آن، خدمات یا محصولات خود را به مشتری ارائه می کنند و مشتری ها با مطالعه بروشور و مقایسه با بروشور شرکت های رقیب، در مورد کیفیت کار قضاوت می کنند. از این رو، در تهیه بروشور هیچ نوع سهل انگاری نباید اعمال شود.

بخوانید:  پخش و زمان مناسب تراکت

هرچند بروشورها و تراکت ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند؛ اما هر دو ابزارهای مهم تبلیغ و فروش هستند که در هر سازمان و کسب و کاری، کاربرد دارند. اگر هر نوع سوالی در مورد این محصولات چاپی و قیمت چاپ دارید، با چاپ هادی تماس بگیرید. همکاران ما در چاپ هادی آماده هستند تا با ایده و طراحی های خود، شما را همراهی کنند.

انواع توزیع بروشور

۱) توزیع تنها بروشور و تراکت تبلیغاتی

۲) توزیع مشارکتی بروشور و تراکت تبلیغاتی

۳) قراردهی بروشور و تراکت تبلیغاتی درون روزنامه

۴) قرار دهی بروشور و تراکت تبلیغاتی بر روی برف پاکن ماشی

۵) دادن بروشور تبلیغاتی و تراکت به دست مردم

چهار هدف یک بروشور

اطلاعات:

معمولا از بروشور برای اطلاع دادن به مشتریان خود، در مورد شرکت استفاده می شود. این اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتی است که شرکت شما ارائه می دهد.

تبلیغات:

یک بروشور ابزار تبلیغاتی مهمی است که به طور قابل توجهی به شما اجازه می دهد یک یا چند محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.

شناسایی:

بروشور باعث می شود که شرکت شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب و کار را نشان می‌دهد.

آموزشی:

بروشور، نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان انتقال می دهد.

پخش تراکت در میرداماد تهران

خاصیت های خوب استفاده از بروشور در تبلیغات

بروشور به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر دارای مزایای بسیاری است که در این بخش از مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱- توزیع آسان بروشور

شما می توانید بروشورها را در مکان های مختلف از جمله نمایشگاه ها و فروشگاه ها قرار دهید. این امر اجازه می دهد اطلاعات مثبت و دقیق تری را به افراد بیشتری ارسال کنید و به بسیاری از مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.

۲- مقرون به صرفه بودن بروشور

در مقایسه با برخی از گزینه های بازاریابی آنلاین، بروشور یک طرح بازاریابی کم هزینه و سود آور است. به علاوه، شما می توانید طراحی و تولید بروشورهای خود را متناسب با بودجه انتخاب کنید. با انتخاب تیراژ مناسب می توانید قیمت بروشورها را نیز کاهش دهید.

بروشور معمولا شامل اطلاعات مربوط به کسب و کار شما است که بسیاری از اهداف مفید را دنبال می کند. با طراحی تعدادی از محصولات و خدمات در بروشور می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

بخوانید:  پخش تراکت در سوهانک تهران و کل شمال تهران

برای کسانی که به دنبال یک راهکار مقرون به صرفه و موثر برای بازاریابی کسب و کار یا محصول خود هستند، بروشور یکی از روش های تبلیغاتی مهم و موثر می باشد.

۳-بروشور، سازنده اعتبار کسب و کار شما

هنگامی که چشم مشتریان خود را به خواندن بروشور خود جلب می کنید، می توانید اعتماد ایجاد کنید. اکثر شرکت ها اهداف خود را در بروشور قرار می دهند. این اطلاعات به مشتریان کمک می کند تا در هنگام انتخاب و خرید شرکت شما در الویت قرار گیرد.

۴- بروشور، حامل اطلاعات جامع

بروشور به صاحبان شرکت ها اجازه می دهد اطلاعات زیادی را در یک فضای کوچک جمع آوری کنند و به توصیف خدمات و محصولات خود بپردازند.

۶ کاربرد بروشور:

۱- استفاده از بروشور به عنوان معرف محصول  ۲- استفاده از بروشور جهت معرفی شرکت یا مؤسسه

۳- استفاده از بروشور با محتوای آموزشی ۴- استفاده از بروشور به عنوان منو

۵- استفاده از بروشور به عنوان راهنمای گردشگری  ۶- استفاده از بروشور به عنوان کارت دعوت

تقسیم بندی انواع بروشور:

بروشور تك برگي

اين بروشور معمولا در يك برگ كه ممكن است اندازه هاي مختلفي داشته باشد گاهي يك رو و گاهي دو رو چاپ ميشود و به اين بروشور تك لتي گفته ميشود .

بروشور دولتي

اين بروشور از دو برگ (لت) پيوسته تشكيل ميشود كه به آن بروشور دولتي ميگويند. اين بروشور نيز در اندازه هاي مختلف چاپ ميشود .

بروشور تبلیغاتی كتابي

اين بروشور با بيش از ۲۱ صفحه و صحافي بروشور تبلیغاتی و داراي ته چسب و در اندازه هاي كوچك و متوسط و بزرگ چاپ بروشور تبلیغاتی انجام می شود و معمولا با جلد شوميزي و گلاسه پوشيده شده. زيرا بعضي از آنها حتي يك بار هم مطالعه نميشود، به همين دليل كمتر هزينه ميشود . كه معمولا در لوازم خانگي و طريقه استفاده آن را به عنوان رايج ترين نوع اين بروشورها در جامعه ديده مي‌شود كه طريقه راه اندازي وسيله و جزئيات هر قطعه را به طول كامل توضيح داده. اطلاعات یک بروشور ميتواند اقتصادي، تجاري، صنعتي، اجتماعي، سياسي، حزبي و يا فرهنگي و هنري باشد.

همچنين در تنظيم يك بروشور تبلیغاتی اعم از بروشور تبلیغاتی تك برگ ، بروشور تبلیغاتی آكاردئوني و يا ديگر اشكال خالقانه بايستي به موضوع مخاطب، امكانات و كاربرد آن توجه شود. زيرا اطلاعات ارائه شده در بروشورها، كلي، جامع و مشروح هستند كه با مطالعه آنها ميتوان اهداف، روشها ، عملكرد و سمت و سوي موضوع بروشور را فهميد .

بخوانید:  تراکت پخش کن حرفه ای در شرق تهران
تفاوت میان بروشور و کاتالوگ

در زمان های قدیم نام‌­های مختلفی برای این کتابچه­‌ها استفاده می‌­شد. بروشور و کاتالوگ، دوتا از متداول‌­ترین این نام‌­ها هستند. با این حال، امروز تقریباً تمام مؤسسات تبلیغاتی و صاحبان کسب و کارها بر روی کلمه «بروشور» توافق کرده‌اند و واژه «کاتالوگ» دیگر چندان کاربردی نیست. حال با دانستن تعریف «بروشور»، نوبت آن رسیده که بررسی کنیم یک بروشور خوب باید شامل چه محتویاتی باشد.

انواع مختلف بروشورها از لحاظ ساختار

به طور کلی، بروشورهای تبلیغاتی را می­‌توان به ۵ دسته مختلف تقسیم کرد:

۱) بروشورهای پرسش و پاسخ
۲) بروشورهایی که به مشتریان پیش از انتخاب محصول، ارائه می‌­شود.
۳) بروشورهایی که پس از فروش کالا یا خدمات به مشتری داده می­‌شود.
۴) بروشورهای پستی
۵) بروشورهای روی میز پیشخوان

تقسیم بندی بروشور تبلیغاتی از نظر طراحی و چاپ

۱- بروشورهای لتی: بروشورهای لتی به بروشورهایی می گویند که دارای چند صفحه هستند و این صفحات پس از تا زدن به لت تبدیل می شوند. بروشرهای لتی بصورت رو یه هم تا شده که می تواند زیگزاگ و ساده هم قلمداد شود مورد کاربرد هستند.

۲- بروشور فرمی: بروشورهای که بصورت کتابچه هستند و دارای صفحات زیادی هستند و ما مجبوریم آنها را به وسیله چسب گرم و منگنه صحافی کنیم بروشورهای فرمی نامیده می شوند. در بروشور های فرمی نسبت به بروشورهای لتی تعداد صفحات بیشتری را شاهد خواهیم بود

۳- بروشور اسلیپ کیس: این بروشورها را بعنوان پوشه استفاده می کنند و در بعضی اوقات به آنها فولدر هم می گویند. این فولدرها بعنوان پوشه عمل کرده و برای گذاشتن ورقه های جدا جدا در کنار هم مورد استفاده قرار میگیرند

۴- پامفلت و یا لیفلت: پامفلت و لیفلت اغلب از بروشورهایی هستند که در تولید آنها از کاغذهای با گراماژ پایین استفاده می شود.بصورتی که از پامفلت برای استفاده از دفترچه های راهنمای کالا بیشتر استفاده میشود و در آن از کاغذهای تحریر ۸۰ گرم یا پایین تر استفاده می شود.

تماس با ما 09936816549